Khamis, April 23

Disebalik kejayaan di EDX

Kerana kami bergelar "hams" dan hams bukan sahaja baik dalam QSO.. tetapi budaya Homebrew di dalam hati-hati kami sebagai "hams" maka terhasilah Emergency & Disaster Digital Image (EDDi). Bermula belajar mengunakkan EAGLE Light Edition ( Software buat PCB ) dari 9W2LCD Musa maka terhasilah intercafe ini. dengan slow2nya Emergency & Disaster Digital Image (EDDi) terhasil

Dalam kesibukan kami di kampus, juga dalam membudayakan diri dengan semangat Homebrew.. alhamdulillah ianya nampak berhasil.. Semasa sesi Q&A dengan Para Hakim2 yang bijaksana dan juga pengunjung2 di booth kami.. kami menperkenalkan diri sebagai 9W2SBD, 9W2LCD, 9W2SMK... biar orang tahu.. sedikit demi sedikit apa itu Amateur Radio.. kami akan usahakan lagi... kami akan kempen lagi... apa itu Amateur Radio..
semoga usaha kami berkesan untuk menarik lagi dikalangan k/tangan dan mahasiswa untuk bersama kami menikmati bertapa syoknya dengan hobi yang unit ini..

Dan paling bestnya... buat pertama kalinya.. kedengaran suara emas rakan sekerja saya 9W2SMK di Repeater 9M2RKV... melaporkan live dari pusat pameran kepada 9W2LCD.. tentang status Emergency & Disaster Digital Image (EDDi)..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan