Sabtu, Disember 12

Prototype – KS 9W2SBD LTD

Nama Penuh : KONA Stuff  9W2SBD LTD Non Fuel – Communication & Support Vehicle
Nick Name :  KS 9W2SBD LTD


















Frame  Basikal Kona Stuff 2003, frame gabungan teknologi 50% US and 50% Canadian,  bersesuai dengan konsep basikal ini, Frame DJ bersize kecil (13) menjadi pilhan saya, kerana ianya mudah dibawa kemana sahaja, terutamanya KS 9W2SBD LTD ditugaskan untuk keluar negara..kononyalah.. boleh masuk dalam kotak.. dan boleh masuk kokpit kapalterrbang..

Pemilihan Yeasu FTM-10SR juga untuk pengunaan yang agak efisien untuk tugas-tugasnya. dengan ada 3 Jenis  PTT berbagai guna, ianya nanti akan menyenangkan pengunaannya nanti..

BH-1A    Bluetooth headset with stereo earphone jack
MH-68A6J    DTMF Hand Microphone.
Dan Bluetooth Sony  Erisson ( Handphone punya )



 Port untuk MH-68A6J  DTMF Hand Microphone saya untuk convert untuk intercafe ini, dimana jika dapat adapternya dalam masa terdekat.. dengan tersendirinya boleh support  SSTV  (Scan Slow TV ) , PSK31/ "Phase Shift Keying” Penghantar Text melalui Radioteletype (RTTY) APRS: Automatic Packet Reporting System melalui GPS. 

Dengan Kuasa 10W/3W/0.5W hanya mengunakan kuasa bateri yang agak minimum..  dengan bateri 12 Volt 3.4Ah mampu beroperasi dengan baik

 Banyak lagi benda nak buat,,slow2.. nak beli solar panel.. netbook..macam2 lagi.. kalau semua dan siap... rasanya tiada masaalah  KS 9W2SBD LTD dipinjamkan kepada MERCY, PVOP, dan agensi-agensi yang berminat..  yang perting ianya dapat digunakan sebaik-baiknya..

yang best radio amatur ni ...membudayakan budaya R&D
yang tak bestnya .. rakan terlampau fanatiknya ..