Rabu, Disember 14

"Kena Lebih Panjang Akal"

2012 tahun QRP.. untuk saya... Icom V8000 dah seal dan masuk kotak... duduk dalam store diam..

Kenapa yang pilih QRP..

Sungguh mudah jawapan saya...
"Done more with less" atau dengan kata mudah... "Kena lebih Panjang Akal" untuk mempastikan saya boleh berkerja mengunakan Freq yang diperuntukkan kepada saya.. 9W.. tidak kira di 70cm, 2m, 6m dan 10M.... janji pada diri sendiri... Max 5 Watt.. SAHAJA....

Persediaan awal... kena banyak study pasal antenna, power supply, cable, connector.. propagation... dengan ini saya dapat belajar dan belajar lebih mendalam tentang radio amatur.. biar apa orang kata... saya kena layannn... dengan apa yang saya suka... yang penting saya enjoyyyyyyyyyyyy.. saya berharap dengan FT817ND dan VX-7r... kepuasan akan saya perolehi..

## Terima kasih kepada "Icon 9W - QRP Malaysia" 9W2DI Abg Din... sedar tidak sedar.. anda telah membakar jiwa saya...