Selasa, Februari 19

Antara My Tools

Antara My Tools,, selain Radio, Antenna cable dan sebagainya untuk mencapai cita-cita 100 DXCC dgn QRP... Tidak lupa juga terima kasih kepada



Dengan adanya QRZ ini. ianya sangat-sangat membantu saya..Bukan Wajib pun pemegang Lesen radio Amatur mendaftarnya dengannya . tapi saya anggap ianya sebagai 'Tool" mencapai hasrat hati saya...

banyak Info boleh saya dapat denganya....

Sebagai contoh...


Bearing265.4° W (from 9W2SBD)
Distance4923.8 mi (7924.1 km)
Long Path19933.0 mi (32079.1 km)


Dengan adanya QRZ... ianya benar membantu saya... Alhamdulilah..... dengan Izin Allah... saya dapat "Contact" denga stesen tersebut kurang dari 5 minit... Banyak benda ..banyak info... saya boleh 'arah"kan yagi saya ke distinasi... 

So yang belum daftar... daftralah sekarang... Cuma masukkan alamat dan WW locator pun dah Cukup pada saya... sekurang-kurangnya rakan boleh sport kita.... rakan boleh cari kedudukan kita dgn lebih mudah... dan banyak2 lagi....