Rabu, Ogos 28

Sedihhh saya gagal decode CW

Awal2 lagi saya mengakui  lemah untuk mendengar  decode dengan 2 cuping telinga saya isyarat CW.. tapi dengan teknologi yang ada… saya cuba translate isyarat CW dengan  PC Buah-buahan saya dan juga Portable Digital Modem kesayangan saya..

Kebetulan ada special event dari Kelantan Konvoi 9M2SIX bersama Veteran VAT69  untuk Program Jejak Merdeka VAT69 … menjejak  tempat-tempat  zaman-zaman ketika ancaman komunis satu ketika dulu… saya ambil kesempatan untuk mendengar dalam  mode SSB dan SSB…  di 40M band

Tepat jam 10.20 pm (MST) kedengaran  9M2SIX bersama Vaterean VAT69  “break” di 7.130.. saya  copy 59 over 10 dB di 7.130 (SSB) dan QSY ke 7.043 untuk CW mode..

Ketika 9M2GET Abg Hairie CQ di  7.043 beberapa kali… kedengaran adanya stesen reply… saya terujaaaa… mungkin  inilah kali pertama yang mendengar Bekas VAT69 menghantar CW…  yang tunggu orang lain yang masuk…. Tapi sayang seribu kali sayang…. yang reply 9M8SYA ( Syed Azimin )










Sedihhh  saya   gagal decode CW dari 9M2SIX bersama  Veteran VAT69 .. Saya kembali balik ke SSB… 

Oohhhhh… patutlah…. Mungkin ada masaalah teknikal di Post Golf… memang memang tiada sebarang pancaran CW dari Post Golf… ingat saya yang gagal… rupanya…  memang tiada isyarat CW yang di hantar dari sana… ini di akui oleh 9M2GET, 9M2RMT dan 9M2YRS… LEGAAAA…. saya bukan gagal..

Memang tidak ada rezeki saya mendengar Veteran VAT69 menghantar CW…  so saya pindah ke DIG mode  .. melihat air terjun yang mengalir derasssss… di 20/15M… sambail terlena…

####

Walaupun saya tersangat lemah dan cedode CW… tapi di atas meja saya… tetap ada CW key… semoga satu hari nanti… saya dapat menguasainya..  aminnnn

## Dengar2 ada orang dapat free


Saya nak ambil kesempatan kepada kawan-kawan saya yang akan ambil CW pada bulan depan..

 “Gud Luck & All The best” special for myfrend... 9W2OHM..