Khamis, September 12

Rasanya teori saya boleh pakai...

Kesempatan kurang bz... saya sempat untuk membuat ujian dengan Tascam 366... wowww... memang betul apa yang saya jangkakkan... ianya berfungsi dengan baik dgn FT817ND saya...

Apa yang saya lihat... kelebihan pada Tascam 366 (RM455.00) .. adalah... berbanding dengan Behringer MIC200 ( RM205.00) mungkin harga lebih skit... tapi anda akan dapat banyak kelebihannya... 

Untuk review > TASCAM 366





  1. Tidak perlukan power 12V seperti biasa... hanya mengunakan cable USB dari PC sahaja.. ianya boleh berfunggsi dengan baik sekali... amat sesuai utk saya yang amat titik berat tentang "Power" 
  2. 2 Input Mic dan 1 input dari PC pada saya sudah cukup buat saya.. malah saya boleh buat Auto CQ dengan playback dari PC ... sesuai untuk contest nanti....
  3. Teknologi DSP nya...  ianya amat menarik sekali... jangan terkejut Voulume controll anda gunakan PC sahaja sebagai pilihan... atau Button "Hardware" yg tersedia.
  4. Dengan mengunakkan PC.. mutu "Recording"  kualiti audionya lebih pehhh
  5. Dan yang saya paling suka.... sebabnya dia sangat "best"... sebab ianya digital... hahahaha...## Semuanya sekadar pengkongsian dari ujikaji saya... jangan ikut saya... sebab saya suka memcuba benda2 gadget2 yang kecil2..