Isnin, Oktober 20

Cross Culture Exchange Program 2008 :: Part 01 ::

Cross Culture Exchange Program 2008 di Yogyakarta 15hb Hingga 19hb Okt 2008 antara UTP Malaysia, UGM Indonesia & Eberlin Shansi USA. kesempatan waktu yang agak terbatas saya sempat berjabat tangan dengan YD2WFB Darmawan Budi Nugroho di rumahnya.. Walaupun tidak pernah berjumpa, namum keakraban amat terasa... terasa sudah lama kami mengenali satu sama lain. Saya tidak sempat untuk merakamkan gambar antenna di rumah beliau, namum saya sungguh merasa bertuah sekali.. Dan sempat juga saya membeli sedikit buah tangan untuk di bawah pulang di Malaysia..

Dari Kiri, YD2WFB, 9W2SBD, YD2VEI, YD2VIG


Setup di base YD2WFB Darmawan Budi Nugroho

Saya juga merasa bangga kerana buat pertama kalinya saya operator radio amatur menerima QSL card. Walaupun QSO dengan 2M di Simplex 145.320 MHZ, ianya sungguh bertuah, Saya juga berkesempatan beramah mesra dengan rakan-rakan radio di kawasan Kaliurang dan berjumpa dengan orang yang menghasilkan Balun Vigain -YD2VIG Bapak Bambang dan YD2VEI Pak Yuli


Antara barang yang di bawa pulang


QSL pertama yang diterima

Terima kasih Pak Mawan serta keluarga atas layanannya semoga allah membalas jasa baik kalian.. amin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan