Isnin, Oktober 20

Cross Culture Exchange Program 2008 :: Part 03 ::

Kesempatan masa di Jogja juga saya berkesemptan berjumpa dengan YC2VDI Pak Rudy Hartono.. orangnya agak hemsem dan peramah.. CQ, CQ , CQ di 2M di Simplex 145.500 MHZ, YC2VDI Pak Rudy menjawab panggil saya.. sempat kami lepak di cafe sambil berborak-borak. Memang sungguh ceria Pak Rudy, keakrabannyaterasa walaupun berbeza agama.. Pak Rudy menganjak saya ke rumahnya diwaktu siang untuk melihat keindahan antenna-antenna di Jogja... yang masih membayangkan sepanjang perjalanan saya dari Solo ke Jogja... antenna yang cukup mantap.. kalau tower 20-30 meter adalah biasa di sana


YC2VDI Pak Rudy bersama-sama Kenwood kesayangannya..."Fanatik Kenwood"


Pengalaman yang cukup bermakna, kesempatan untuk memusing-musingkan "Knob" di HF set Kenwood kesayangan Pak Rudy, dan memusing-musingkan 360% antenna 4 stag / 9 elemant yagi antenna dimana rotatarnya boleh menampung 1 tone... perhhhhhh..semasa "Nusantara Net" di 40 meter


Pak Rudy bersama antenna 30 meter di atas bumbung rumahnya


Antara Set dan QSL card yang beliau terima.. dan 1 piala tempat ketiga semasa Contest di seluruh indonesia semasa beliau memiliki lesen YD2???


QSL Card kedua saya terima di sana

Semoga perniagaan Pak Rudy terus maju jaya " dan bahgia bersama keluarga serta rakan taulan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan