Selasa, Mac 10

Tunaikan Tanggonjawab anda sebagai ahli

Kalau tidak salah saya.. akhir bulan ini ... Ada 2 AGM ..ASTRA 28/03/2009 dan PARTS Pada 29/03/2009... Jika sebagai ahli... kalau boleh cuba-cuba menghadirkan diri anda di AGM tersebut. Inya sebagai Platform untuk ahli-ahli menyuarakan pendapat-pendapat anda untuk kepentingan satu-satu persatuan/kelab melalui saluran yang betul..

Contohnya.. Jika anda bercadang menghantar usul.. sila hantar seperti tarikh yang ditentukan oleh persatuan/kelab. Supaya dalam AGM nanti boleh dibawa untuk perbincangan.. khasnya jika usul yang anda bawa melibatkan perlembagaan persatuan/kelab.


Mungkin semasa anda menghadirikan diri di AGM...tiba—tiba ada idea datang... MESTI INGAT setiap persatuan/kelab ada perlembagaanya tersendiri...JANGAN KECOH.. jika usul anda tidak dibincangkan semasa AGM nanti. Mungkin usul anda tidak layak dibincangkan, KERANA.. Mungkin Yuran Tahunan Semasa anda tidak bayar.. atau anda tidak menggunakan borang khas ( Borang Usul -Jika Ada ) semasa notis AGM tersebut.. atau mungkin ianya telah dibincangkan sebelum ini.. atau telah mendapat keputusannya... dimana anda tidak update statusnya..


Jika anda terlepas masuk ke dalam Dewan untuk AGM... anda mesti kena INGAT.. jika Yuran Tahunan Semasa atau Yuran Ahli masih tertunggak.. dan anda belum dijelaskan.. anda TIDAK LAYAK MENGUNDI... ingat tu... nampak macam simple.. tapi itu dia kenyataan dalam persatuan/kelab.

MORALNYA : JANGAN LUPA BAYAR YURAN

p.s.. ini adalah pendapat peribadi saya..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan