Khamis, Mei 20

Aku Pasrah...

Aku Pasrah kekuasamu Ya Allah.. Aku Redha ujian terhadap ku... namum aku tetap bersyukur.. isteri dan anak ku selamat di rumah.. Jam 5.30 petang.. dapat call dari isteriku... Ayah.... Kilat Kuat tadi... ELCB jatuh... rumah tiada letrik...

Telah ku jangka... Yaesu 817ND kesayangan ku.. habis... antenna terputus 2, cable hampir separuh terbakar.. Connector Amphenol menjadi hitam... Kipas Syling pun rosak.. sedihhhhhhh.. apa boleh buat... tiada rezeki....

Aku leka... aku lalai... selalunya... sebelum ke tempat keje... akan aku pastikan Connector Antenna ke Radio akan aku tanggalkan.... namum aku insan biasa selalu alpa..terlupa dengan rutin harian ku.... walaupun aku selalu amalkan Preventive Maintenance.. check antenna.. check cable.. check safety.. check cable grounding (earthing)... namun memang bukan rezeki ku....

namum aku tetap bersyukur.. isteri dan anak ku selamat di rumah..... Hobi... ada rezeki cari lain....