Isnin, Oktober 17

Minta tunjuk ajar.. sebab ..saya budak baru belajar..

Secara kebetulan.. lepas sahaja Convo.. balik rehat dirumah sambil try2 DX 10M.. teringat Projek Solar Panel  dengan QRP saya… I’allah bulan Dis ini.. saya bercadang nak lepak di kelong.. lepak2 santai sambil memancing dengan kawan2 office… “Why Not” saya try setup solar panel saya yg lama terbengkalai.. Sambil2 memacing boleh juga DX 10M… untung2 dapat contact stesen luar negara

Kebetulan pagi ini.. buka Blog Abg Din ( 9W2DI ) SOTA dan 9W… info pasal SOTA… agak menarik.. tapi layak ke masuk kategori SOTA ni… pakai bateri dan solar panel…?

Apa pun…  saya memang layan dgn QRP.. walaupun apa orang kata.. QRP tetap dihati...


antara setup untuk projet ini :-
Yeasu FT817ND
12V 1.3AH Panasonic Battery ( Backup )
12V 7.2AH Panasonic Battery ( Main )
3 Unit Solar Panel
Solar Controller
Homebrew Tuner & Antenna..