Selasa, Mac 6

1 dot penuh bermakna

1 Dot ( Merah) di http://www.hrdlog.net/ sungguh bermakna buat saya.. terbaru dapat W6WB dari  Santa Clara County, Califonia..satu kepuasan yang tidak terhingga buat saya yang baru ini… ianya sungguh memberi pengalaman yang tersangat indah buat saya. Dulu di VHF, simplex paling jauh kalau du Utara, di Butterworth dan selatan..di Kuala Kubu Baru.. memang sungguh bangga dgn setup sendiri.. dengan antenna homebrew…  perhhhhhhh

Dah terjerabak di HF di 10M (28HHz) pulak.. lagi teruja… hanya berbekal Radio Yeasu FT817ND dengan kuasa maksimum 5 watt… jauh juga audio saya sampai.. 14,822km dari sumber di HRDLOG…. Memang best…. Nikmatnya akan terasa jika ada mendapat New Contact dari New DXCC…  perhhhh… boleh kecoh 1 rumah saya… dan selalunya bila saya dapat New DXCC saya akan share dengan famili saya.. dan pastinya saya akan tunjukkan peta dunia kepada anak tunggal saya ( Safina 11 tahun) dimana New DXCC yang saya dapat…


Tarikh keramat buat saya pada 7hb Sept 2011 pertama di 10M dengan 9W2ZAM…  saya memang slow-slow Kayuh… menikmati hobi yg ada… kina sedar di sedar.. saya dah dapat 17 Negara… semuanya dengan Radio QRP saya.. Yeasu FT817ND.


Walau ianya sangat jauh ketinggalan dari rakan-rakan saya…  seperti 9W2WWW, 9W2CEH, 9W2VXP, 9W6ZAM dan ramai lagi yang aktif di 10M… tapi saya tetap bangga dengan pecapaian saya.. kena bangga dengan diri sendiri.. huhuhu…






Dimana, walaupun aktiviti di HF ( 28HHZ) tersangat kurang…  anda jangan risau… ramai yang sedia membantu.. Aktif di freq.. HF dan di FB…banyak nama-nama seperti 9M2ZAK, 9W2ESM, 9M2PJU, dan ada juga 9M2AU, 9M2AGC dan ramai lagi yang banyak membantu kami.. banyak tips secara Online di FB betul-betul banyak membantu kami disini.. so far ada 2 group yang saya join di FB… banyak info di kongsi disini… 


Malaysia 10M (MY10Mg)

Malaysia QRP Group

Secara amnya banyak sharing juga disini


Radioamaturmalaysia



Apa pun… walaupun 1 dot merah... tapi ianya sungguh bermakna buat saya...
Anda bila lagi…. fikir-fikirkan…