Jumaat, Oktober 1

Harapan yang mengunung

Mei 2010 SKMM telah mengeluarkan DRAF berkaitan spektrum terbaru terutama untuk Amateur Radio. spektrum terbaru : tambahan 40M ( 7.00 - 7.20MHZ) kepada 9w… . Semasa itu sayalah antara orang paling gembira.. mungkin anda juga begitu.. Kini dah 5 bulan.. saya masih berdebar2 menanti keputusan rasmi dari SKMM untuk membolehkan 9W… memancar di 40M (7.00 - 7.20MHZ).

Pada pendapat saya.. sudah tibanya SKMM member peluang kepada 9w... Menjadi “Duta Malaysia” di freq.. dan saya berpendapat 9w.. kita sudah bersedia dengan ilmu… untuk meneroka 40M (7.00 - 7.20MHZ). SKMM Jangan takut… jika diberi 40M… masih ramai 9w… saya akan ambil CW.. percayalah…

Sedih juga bila setiap kali 40M net.. hanya beberapa stesen yang masuk untuk acara net tersebut.. kalaulah 9w… diberi peluang… saya merasakan ramai yang akan turut serta dalam acara tersebut… akan meriah 7.043 dan juga akan meriah 7.130… percayalah… dan kalau lah kami tak cukup baguspun… kami boleh guna freq 7.1??@lain untuk kami berjinak-jinak.. membuat ujikaji…

Ayuh kita sama-sama berdoa agar kertas cadangan dari SKMM menjadi kenyataan…

40M for 9W

Tiada ulasan:

Catat Ulasan