Isnin, Oktober 18

Lega...

Konvo ke-10.. sudah selesai.. allhamdulilah... sudah selesai... terima kasih semua.. tahniah kepada Graduan..tahniah juga pada ibu/bapa mereka..


Konvo kali ini memang menduga saya...  alhamdulilah semuanya berjalan lancar.. seperti biasa sebagai Technica Produser (TP ) saya diberi tanggunjawab mempastikan semua system berjalan dengan baik..  dengan 6 buah Multi camera production ( MCP ) semuanya berjalan lancar.. bukan kerja senang untuk mempastikan semua input/outpun VGA (RGBHV), SDI dan video composite berkerja dengan baiknya. dengan 2unit DLP Projector 12K Ansi Lumens, 3 Plasma 52" dan Video Streaming mengunakan Network Player di seluruh Kampus

Memamg tercabar bila Computer graphics (CG) (DEKO2200) SDI output power supply terbakar 2 hari sebelum majlis konvo... agak susah mencari alat gantinya.. dengan selabanya... dengan bantuan Vendor.. kami telah menukar Power supply Cap Ayam.. untuk sementara... Oleh kerana Deko2200 power mempunyai connectornya sendiri... kami terpaksa berhati-tahi memotong cablenya... (teringat saya semasa membuat power supply untuk Yeasu FT1800 saya)

Allahamdulillah... Deko2200 saya berjalan dengan baik.. walaupun saya memang tiada backup untuk Computer graphics. CG antara equiment  yang penting kerana semua nama-nama Graduan akan terpancar di Screen semasa graduan mengambil Scrool dari Pro Canselor...  Sungguh merasa Lega..bila Pro Canselor memberi Ucapan Penutup Konvo ke-10... Semua system IT& AV berjalan lancar seperti yang diharapkan... 

Terima kasih kepada Crew IT&AV Team... terima kasih kerana memberi kepercayaan kepada saya..