Ahad, Mei 19

Impian saya



Kalau kail panjang sejengkaljangan lautan hendak diduga.. ini hanya peribahasa.. pada saya ini adalah cabaran buat saya... saya sahut cabaran ini untuk diri sendiri.. kerana I'allah ada kepuasannya tersendiri nanti.. hanya diri yg tahu jawapannya...  Dengan berbekalkan radio 5 watt kesayangan saya FT817ND.. saya kadang2 kurang percaya.. sehingga kini 91 DXCC... ianya bermula bila saya yakin ramai kawan2 saya yg akan memberi tunjuk ajar dan moral support buat saya.. terima kasih khasnya ditujukan kepada kawan2 saya di FB saya di Group MY10Mg..

Saya ibarat sampan kecil di Lautan Gelora... di Lautan 10M.. kadang-kadang tengelam timbul.. tengelam timbul... tapi perjalanan aku masih kena teruskan.. masih lagi 9 DXCC +  2 DXCC  dan salah satunya kena saya gantikan masa saya  operate 50 watt di rumah 9W2SGN/9M2SGN.. saya masih ingat lagi..  A5A dari negara Bhutan... dan 1 DXCC saya telah gantinya dgn QRP...

Angka 10... masih besar buat saya... saya kena kerja kuat untuk mencapai impian saya... bukan kerana gelaran "1st 9W work 100 DXCC dgn QRP".. tapi ianya semua kerana impian saya... 


Bermula dari 1st Contact saya di 10M dengan myCIfu 9W6ZAM pada 7hb Sept 2011.. impian saya terus membara... bukan sahaja di 10M.. tapi di 2M.. dimana 2M...adalah tempat saya untuk membuat ujikaji khasnya dalam audio gear saya yg simple ini... walaupun simple dan basis.. tapi ianya sungguh bermakna buat saya..


Tengah band "Open" rasanya dalam sejarah di QRZ.. 9W.. dalam list "Hot".. rasanya fakta ini benar... bukan AUTA.. kalau silap... saya minta maaf... abiakan fakta dari andaian saya ini...




Saya ambil kesempatan ini.. menyeru rakan-rakan 9W yg ada Radio HF... ambilah kesempatan ini.. untuk cuba dan merasai pengalaman yg sungguh bermakna... saya tahu ramai kawan2 saya yg memiliki HF radio.. tapi entahlah bila lagi nak cuba... band tengah "open".. ambilah kesempatan ini.. rugi.. kalau tak cuba... jangan malu2 bertanya pada kawan2.. yg lebih baru dalam radio amatur ini... tanyalah pada kawan2 yg ada pengalaman dengan HF... 

Kalau ada tanya kawan2 yang berjaya hanya di 2M.. jawapnya.. pastinya.. anda tidak akan dapat apa2.. percayalah...  ingat band utk 9W... kita punya AA semua sama...  10M/6M/2M dan 70cm

So... apa tunggu lagi.... kita sama je... 9W..